Tlačové správy Opel

Tlačové správy Opel

12.11.2018Tlačová správa

Plán PACE! funguje: Opel bude ziskový, elektrifikovaný a globálny

Prvé hodnotenie po 12 mesiacoch je pozitívne: Zvýšená konkurencieschopnosť vo všetkých oblastiach umožnila návrat do ziskovosti a nové investície. Produktová ofenzíva s ôsmimi novými modelmi v najbližších dvoch rokoch spolu s elektrifikáciou: Plne elektrická Corsa novej generácie plus Grandland X ako plug-in hybrid. Koncentrácia na posilnenie značky, ľahké úžitkové vozidlá a príprava vstupu na globálne trhy ukazujú konkrétne výsledky.


Opel PACE Success
Opel PACE Success
Opel PACE Success

Opel/Vauxhall je rok po predstavení strategického plánu PACE! naspäť v správnom kurze. „PACE! funguje! Opel bude ziskový, elektrifikovaný a globálny. Na to môže byť hrdý každý náš zamestnanec. Za uplynulých dvanásť mesiacov sme sa dokázali zreorganizovať a zmeniť našu mentalitu. V prvých šiestich mesiacoch roka 2018 sme dosiahli operatívny zisk 502 miliónov € a pokračujeme v tvrdej práci na našom úspechu,“ zdôraznil Michael Lohscheller, generálny riaditeľ Opel.

Jedným z dôležitých pilierov pre trvale udržateľný ekonomický úspech je zvýšenie konkurencieschopnosti vo všetkých oblastiach spoločnosti. Opel dokázal v prvom polroku 2018 zredukovať svoje fixné náklady o 28 percent. Pre zvýšenie konkurencieschopnosti boli uzavreté extenzívne dohody so sociálnymi partnermi vo všetkých výrobných závodoch. To umožnilo výrazné zlepšenie pomeru výrobných nákladov k obratu. Spoločnosť splnila aj svoj záväzok zoštíhliť stredný menežment. Počet týchto pracovných pozícií bol v priebehu uplynulého roka znížený o jednu štvrtinu. Opel splnil aj svoj sľub zabrániť zatváraniu výrobných závodov. Vo viacerých závodoch boli realizované nové investície a boli do nich alokované nové produkty.

Opel výrazne profituje aj z integrácie do koncernu PSA. Vozidlá skonštruované na štandardných platformách pre viacero druhov pohonu (Multi Energy Platform) sú z hľadiska vývojových nákladov o 50 % efektívnejšie pri súčasnom zvýšení kvality. Extenzívne synergie sa podarilo dosiahnuť aj v mnohých iných oblastiach spoločnosti – ako napríklad pri vytvorení integrovaných predajných štruktúr v mnohých európskych štátoch, ako aj pri globálnych funkciách.

Medzičasom vývojové centrum Opel v Rüsselsheime posilnilo svoju pozíciu ako centrum výskumnej a vývojovej siete koncernu PSA: okrem 15 kompetenčných centier s globálnou zodpovednosťou pre celý koncern (napr. pre oblasť sedadiel, palivových článkov a vyspelých asistenčných systémov), budú inžinieri v Rüsselsheime zastrešovať aj vývoj ľahkých úžitkových vozidiel a novej rodiny štvorvalcových benzínových motorov. Pretože predpokladaná nadbytočnosť pracovníkov klesla v dôsledku zníženia počtu zmlúv s tretími stranami, Opel na udržanie kvalifikovaných pracovníkov v Rüsselsheime a Dudenhofene ohlásil strategické partnerstvo so spoločnosťou Segula Technologies. Približne 2000 zamestnancov Opel prejde k tomuto poskytovateľovi inžinierskych služieb. Dohodnutá ochrana pred prepúšťaním, platná do júla 2023, zostane v platnosti.

Ciele v oblasti CO2 budú splnené vďaka zvýšenej miere elektrifikácie

Prístup k sofistikovaným platformám a pohonným agregátom koncernu PSA vytvára základ pre extenzívnu elektrifikáciu modelového portfólia Opel. Už v roku 2020 budú elektrifikované štyri modely. Medzi nimi bude verzia modelu Corsa novej generácie s plne elektrickým pohonom a Grandland X PHEV – prvý automobil Opel s pohonom plug-in hybrid. Tieto modely sú integrálnymi komponentmi produktovej ofenzívy Opel. Celkovo Opel v najbližších dvoch rokoch uvedie na trh 8 nových modelov.

Už v roku 2024 bude v každom modelovom rade Opel jedna elektrifikovaná verzia. „Táto ofenzíva výrazne prispeje k splneniu prísnych limitov emisie CO2 stanovených EÚ,“ povedal Michael Lohscheller. Pre rozvoj elektrifikácie je kľúčová vhodná nabíjacia infraštruktúra. Preto sa Opel bude podieľať na projekte nabíjacej infraštruktúry v centrále značky spolu s partnermi ako mesto Rüsselsheim.

Ďalším dôležitým pilierom strategického plánu PACE! je ďalšie posilnenie značky a koncentrácia na ziskové segmenty, mix distribučných kanálov a nové trhy. Opel už poskytol náhľad na imidž značky a novú filozofiu dizajnu štúdiou GT X Experimental. Opel bude viac ako v minulosti zhmotňovať nemecké hodnoty, bude dostupný a vzrušujúco progresívny. „Opel zostane nemecký, Vauxhall zostane anglický. Budeme sa naďalej jasne diferencovať od francúzskych sesterských značiek,“ dodal Michael Lohscheller. Prvé konkrétne výsledky posilňovania značky sú už viditeľné: okrem výrazného zlepšenia predajného mixu to boli najmä zvýšené ceny, ktoré prispeli k dobrým finančným výsledkom v prvých šiestich mesiacoch roka 2018. Okrem toho sa oproti roku 2016 výrazne zvýšila aj loajalita zákazníkov.

pKoncentrácia na ľahké úžitkové vozidlá s cieľom zvýšenia trhového podielu

Opel sa s väčšou energiou ako doteraz zameria aj na profitabilný segment ľahkých úžitkových vozidiel. Zo strednodobého horizontu chce značka zvýšiť svoj trhový podiel na rovnakú úroveň ako v segmente osobných automobilov. Má to umožniť zmena zmlúv s predajcami (každý predajca Opel teraz môže predávať aj ľahké úžitkové vozidlá) a kompletne renovované modelové portfólio. Nový Opel Combo, nedávno uvedený na trh, okamžite dokázal získať prestížny titul “International Van of the Year”. Od spustenia predaja v polovici septembra Opel už eviduje 25 000 objednávok. Znamená to, že už teraz má Opel viac objednávok na nový model Combo ako bolo v celom roku 2017 v Európe zaregistrovaných automobilov predchádzajúcej generácie. Okrem toho sa v roku 2019 začne predávať nový Opel Vivaro.

Ďalší impulz pre rozvoj prináša ofenzíva na exportných trhoch mimo Európy. V záujme rastu boli podpísané nové zmluvy so silnými importérmi v štátoch ako Maroko, Tunis a Južná Afrika. Už počas tohto mesiaca začne Opel montovať model Grandland X pre africký trh v novom závode v Namíbii. Po prvý raz bude Opel poskytovať aj operatívny lízing so všetkými službami – pod strechou značky mobility Free2Move koncernu PSA. Táto služba, uvedená v európskych štátoch v uplynulých týždňoch, predstavuje ďalší dôležitý rastový stimul.

Michael Lohscheller opätovne zdôraznil, že implementácia PACE! zostáva najvyššou prioritou pre celú organizáciu. „Celé svoje úsilie zameriame na PACE! a budeme trvalo úspešní ako nemecká značka.“